Utmana dig själv

Brukar du utmana dig själv?

Jag gör det ofta vilket är både bra och dåligt, men vad betyder utmana? Det kan såklart ha massa olika betydelser från person till person! När jag utmanar mig själv gör jag det med att orka springa till benen viker sig eller när jag (som har svårt att komma upp på morgon!) ställer klockan och verkligen ska gå upp när den ringer för första gången. Men du kan utmana dig på så många sett, genom att läsa upp en engelska text för hela klassen eller att våga säga till den kaxiga tjejen att hon ska flytta sig, utmana sig kan man göra på så många sett. Mina problem kan vara små i andras ögon men i mina är dom stora precis som jag tycker dina problem är små, Jag försöker säga till mig själv att ingen är perfekt! Bara för den kaxiga eller snälla tjejen ser perfekt ut är hon inte det! Så här tänker jag alltid, hon/han har alltid ett eller flera problem som du oftast inte ser. Det kan vara allt från att hennes/hans föräldrar bråkar hemma till att hon har stora öron detta lägger du inte märke till utan du ser bara bristerna på dig själv!

Ta då och utmana dig själv med att du är perfekt i din egen värld, bry dig inte om andra dom har precis som du problem med något! Ingen är perfekt! Inte du heller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0