Hemma

Nu är vi hemma efter en Norge vecka med både mygg och shopping.

 Vi kom upp till Oslo i söndags och gick då nästan direkt och kollade på det nya operahuset. Väldigt snyggt byggt och med utsikt över hela Oslo. Gick sedan till en Japansk resturang och åt sushi. Efter det gick vi ut på Akersbrygga och åt glass. Mums!

På måndagen åkte vi som mamma ville till "holmenkollen" det är en störtloppsbacke som det har varit OS på tror jag. När vi kom tillbaka till Oslo var det shopping som väntade. Hittade en kjol på rean och en priset till min kusin. Syrran köpte en cardigan och en bikini. Väldigt dyrt bara. Priseran är samma som i sverige men med noprska så allt blir ca 2 kroner dyrare per svensk krona.

Tisdag åkte vi tillbaka tilll sverige och till njupeskärsfallet. (sveriges högsta vattenfall)

Onsdag åkte vi uppåt i landet och till Trysil. Kom fram ganska sent så det blev middag och lite tv tittade innan vi la oss.

Torsdag stod det ridning på schemat. Att rida dom 2 timmarna vi gjorde var nog det roligaste jag någonsin har gjort.

Fredag (idag) Vi åkte tidigt i morse och har suttit i bilen i mer än 7 timmar men vad gör det när man är i sverige och kan låna mammas mobil och spela och lysna på låtar på nätet.

Jag lovar att blogga mer imorgon!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0