Som en sekund

Som en sekund har dagen gått och nu är klockan redan halv tre. Jag satt kvar och kollade lite på TV sedan kom pappa hem från tippern och körde ut mig vilket var bra för annas hade jag suttit inne hela dagen och slöat, istället hjälpte jag pappa med att bygga om våran altan och pyssla lite med några blommar i trädgården.

Jag älskar när trädgården är fin och man bara vill lägga sig i solstolen och läsa en tidning. Just nu håller jag och mamma på att fixa framsidan där vi har en liten "Sten ruta". Vi tog bort gräset från en 15 kvadratmeter och köpte dit flintasten och ställde dit våran gamla bänk. Just nu samlar vi på oss lite olika stenar från olika ställen vi är på som t.ex i skåne eller bara på någon grus och sten affär. När jag var mindre plockasde jag 3 kilo sten varje gång jag var hos farmor och farfar. Mamma har alltid slängt stenarna på ett ställe så där går vi nu och tar fram dom igen. Vi blandar stor och små. Men nu är vi nästan klara vi ska bara fixa ett bor till det och jag tror jag vet vilket jag ska ta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0