I rymden finns inga känslor

I går såg jag I rymden finns inga känslor den var bra dock inte den bästa.

I huvudrollen ser ni Bill Skarsgård (Simon) som har aspergers syndom och som bor med sin bror Sam som spelas av Martin Wallström. Simon är beroende av att göra samma saker varje dag och trianglar ger otur, när Sam blir singel tror Simon att världen går under och att allt ska vara som vanligt igen! Detta kommer det inte att bli och då förstår Simon att han kanske måste göra något för att hitta en ny tjej vilket går helt okej.

I rymden finns inga känslor tycker jag är bra man får en blick över hur det är att vara asperger vilket inte är så enkelt. Simon är en exstrem asperger vilket är ovanligt men när jag hade sett filmen fick jag fråga mamma om det finns sådana människor som är så, vilket hon sa var ganska ovanligt men det förukom.

Simon blir lugn av runda cirklar och leker att han är i rymden, det är därför den heter "I rymden finns inga känslor"

Filmen är sevärd! Den får 4/5 av mig för att den är bra men lite kort och att man inte får se vad som händer i slutet mellan personerna, jag skulle vilja se vad som händer om 2 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0