Allt för min syster


När jag var i trysil hade vi filmvecka och såg en film varje dag, en av filmerna var Allt för min syster som nog var en av dom bästa filmerna jag sett!

Filmen handlar om Anna som är född för att vara donator till sin syster Kate som har leukemi. Anna har blivit trött på att alltid lägga sig på operations bordet för att ge sin syster allt hon behöver, men när mamma (Cameron Diaz) vill att Anna än en gång ska operares och ge hennes njure säger Anna NEJ! Mamma förstår inte varför och blir rasande arg. Då bestämmer sig Anna för att gå till advokaten Baldwin. Detta kommer även upp i rätten om att Anna vill bestämma om sin egen kropp,  där mor står mot dotter. Under tiden blir Kate mer och mer sjukare men vad vill kate igentligen? Leva eller dö! När man är sjuk måste man hitta vägarna till att bli lycklig, även om det är svårt ibland!

Filmen är en tankeställare, Att det finns barn som lider precis som i detta lägen och hur andra barn kommer i skymundan när ett barn i familjen är så sjukt! Det känns svårt att tänka på hur många fler barn som finns där ute som har precis samma sjukdom. Jag vet inte hur mycker jag hade gjort om ett barn som vart sjukt men jag tycker det är hemskt att ett annat barn endast ska vara donator till sin syster detta tycke jag man fick känsla av att Anna bara fanns där för att ge vad Kate behövde. Det slutade lyckligt med att Mamma fick skärpa sig och se hur verkligheten var och vad Kate och Anna ville, om den har en liten finnish med att det bara inte är Anna som vill ha rätt till sin kropp... Helt klart sevärld och ibland rann det en tår på kinden 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0